Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

مثلث

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

تاثير تلفن همراه و تبلت بر ژنتيک و بروز تومورمغزي

نتايج تحقيقات جديد حاکي از افزايش خطرات وسايل ارتباطي همراه مانند تلفن همراه و تبلت براي سلامتي و لزوم اجراي اقدامات فوري به منظور محدود سازي اين خطر است.به گزارش مهر، کار گروه BioInitiative گزارش خود را با بررسي مطالعات علمي انجام شده از 2012 تا 2014 منتشر کرد.اين کارگروه اعلام کرده است: تحقيقات جديد طي2 سال اخير نگراني هاي پزشکي را درباره بروز تومورهاي مغزي بدخيم ناشي از تلفن همراه تشديد کرده است.به گفته"لنارت هاردل" از دانشگاه اوبرو سوئد ، الگوي پايداري از خطر روز افزون ابتلا به گليوما( نوعي تومور بدخيم مغزي) و نوروم اکوستيک (نوعي تومور خوش خيم عصب شنوايي) ناشي از استفاده از تلفن هاي همراه و بي سيم وجود دارد.شواهد اپيدمي شناسي نشان مي دهد که فرکانس هاي راديويي مي توانند به عنوان يک عامل سرطان زا براي انسان طبقه بندي شوند.در اين گزارش آمده است: اگرچه محدوديت هاي ايمني عمومي ICNIRP و FCC/IEEE وجود دارد اما اين محدوديت ها براي حفاظت از سلامت عموم کافي نيست.بر اساس گزارش BioInitiative، 68 درصد مطالعات انجام شده در سال 2014، حاکي از تاثير پرتوهاي فرکانس راديويي بر سيستم اعصاب است. اين ميزان نسبت به 63 درصد سال 2012 افزايش نشان مي دهد.از سوي ديگر، پرتوهاي بسيار فرکانس پايين نيز بر سيستم عصبي تاثير مي گذارد ؛ نکته اي که 90 درصد از 105 مطالعه موجود در سال 2014 آن را احراز کرده اند.اين گزارش مي افزايد: پرتو فرکانس هاي راديويي و پرتوهاي بسيار فرکانس پايين، بر ژنتيک اثر مي گذارد و به DNA آسيب مي زند.وسايل بي سيم مانند تلفن همراه و تبلت، منابع اصلي استرس زيستي غير ضروري براي روح و جسم تلقي مي شود که مي تواند در طول زمان تاثيرات جدي بر سلامت بگذارد.اين گزارش هشدار مي دهد نبايد از شبکه هاي بي سيم در مدارس استفاده شود و بايد براي عرضه اينترنت به دانش آموزان به شيوه هاي ديگري غير از Wi-Fi متوسل شد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اعداد شگفت انگیز

جهان بر پایه‌ی شش عدد بنا نهاده شده است که اگر هر کدام از این اعداد حتی به مقدار بسیار ناچیز متفاوت بودند، اکنون هیچ جهانی وجود نداشته و بشری هم موجودیت نداشت. لرد مارتین ریس ستاره‌شناس سلطنتی انگلستان و استاد دانشگاه کمبریج، در کتاب خود (تنها ۶ عدد) آورده است که تنظیم دقیق جهان به گونه‌ای‌ که حیات در آن امکان‌پذیر باشد، تصادفی نیست. مسئله این است که تصادفات بسیار زیادی رخ داده‌اند تا جهان در چنین شرایط کنونی قرار گرفته و حیات امکان‌پذیر شده است. مارتین ریس با تحقیقات و مطالعات بسیار تلاش کرده است تا با مقداردهی به برخی از این مفاهیم، دلایل خود را تحکم بخشد. او ادعا می‌کند که جهان تحت حکومت و کنترل شش عدد است. اعدادی که هر کدام از آنها قابل اندازه‌گیری بوده و مقدار دقیقی دارند. از نظر او این ۶ عدد باید به گونه‌ای خاص و دقیق باشند تا شرایط حیات را فراهم کنند. در غیر این‌صورت، یعنی تنها با کمترین کم و کاستی در آنها منجر به جهان‌های عاری از حیات خواهد شد. تنها ۶ عدد او در کتاب خود این اعداد را اینگونه معرفی می‌کند:

 عدد اپسیلون: این عدد برابر با ۰۰۰۷/ است. اپسیلون مقدار نسبی هیدروژنی است که در انفجار بزرگ از طریق هم جوشی به هلیوم تبدیل می‌شود. اگر این عدد به جای ۰۰۰۷/، عدد ۰۰۰۶/ بود، باعث تضعیف نیروی هسته‌ای شده و به این ترتیب پروتون‌ها و نوترون‌ها به یکدیگر وابسته نمی‌شدند. دوتریوم که (دارای یک پروتون و یک نوترون) است، نمی‌توانست شکل بگیرد. بنابراین عناصر سنگین تر هرگز در ستاره‌ها بوجود نمی‌امدند. همچنین، اتم‌های بدن ما هرگز شکل نگرفته و کل جهان به هیدروژن تبدیل می‌شد. جالبه نه؟! حال، اگر ابسیلون برابر ۰۰۰۸/ بود، آنگاه هم‌جوشی چنان سریع صورت می گرفت که هیچ هیدروژنی از انفجار بزرگ باقی نمی‌ماند و امروزه ستاره‌ای وجود نداشت که به سیارات انرژی بدهد.

 عدد N : عدد N برابر است با ۱۰ به توان ۳۶ که با قدرت نیروی الکتریکی تقسیم بر قدرت گرانش برابر است. این عدد نشان می‌دهد گرانش تا چه حد ضعیف است. اگر عدد N از این کمتر بود آن گاه ستارگان نمی‌توانستند متراکم شده و دماهای زیاد برای هم‌جوشی ایجاد کنند. بنابراین ستارگان دیگر نمی‌درخشیدند و سیارات درون سیاهی سردی فرو می‌رفتند. اما اگر گرانش حتی ذره‌ای قوی‌تر بود، ستارگان بسیار سریع گرم شده و سوخت خود را چنان سریع می سوزاندند که حیات هرگز فرصت آغاز پیدا نکند.

 عدد امگا: این عدد چگالی نسبی جهان است. اگر امگا از این رقمی که هست، کوچک‌تر بود، جهان بسیار سریع منبسط و سرد می‌شد. ولی اگر امگا خیلی بزرگ‌تر از این رقم بود، جهان قبل از اینکه فرصت حیات پیدا کند از هم فرو می پاشید.

 عدد لاندا: لاندا عدد ثابت کیهانی است که سرعت جهان را تعیین می‌کند. اگر این عدد تنها به مقدار کمی بزرگ‌تر بود با نیروی ضد گرانشی که ایجاد می کرد و جهان از هم می پاشید. یعنی با سرعت تمام به حالت انجماد بزرگ فرو می‌رفت که در نتیجه حیات را غیر ممکن می‌کرد. اما اگر اینعدد ثابت کیهانی عددی منفی و کتر از این رقم بود، جهان به شدت متراکم شده و قبل از اینکه حیات شکل بگیرد دچار فروپاشی بزرگ می‌شد.

 عدد Q: این عدد، دامنه‌ی اختلالات موج در تابش ریز موج پس زمینه است که برابر با ۱۰ به توان ۵- است. اگر این عدد کمی کوچک‌تر از این بود، آنگاه جهان به شدت یکنواخت شده و توده‌ی بیجانی از گاز و غبار که هرگز به شکل کهکشان‌ها و ستاره‌های امروزی در نمی آمد. در این صورت جهان یکنواخت، بی‌معنی و عاری از حیات می‌شد. حال، اگراین عدد بزرگتر از این مقدار بود، آنگاه در تاریخ جهان ماده زودتر به شکل ساختارهای بزرگ ابرکهکشانی متراکم تبدیل می‌شد.

 عدد D : این عدد، تعداد ابعاد فضا است. اگر فضا یک بعدی باشد، احتمالا حیات نمی‌تواند وجود داشته باشد. زیرا در این صورت محنویات جهان چیز قابل توجهی نخواهد بود. ذرات بدون هیچ برهم‌کنشی از کنار یکدیگر عبور می‌کردند. بنابراین می‌توان گفت؛ جهان‌هایی که در یک بعد وجود دارند، نمی‌توانند حیات داشته باشند. فضاهای دو بعدی نیز با این مشکل مواجه هستند و شکل‌های مختلف حیات در این فضا، نهایتا متلاشی یا تجزیه می‌شوند. از نظر علم زیست شناسی نیز هوش نمی‌تواند در کمتر از سه بعد وجود داشته باشد. در فضای چهار بعدی، مشکل دیگری وجود دارد، سیاره‌ها دیگر در مدار خود به دور خورشید قرار نخواهند گرفت. قانون جذر معکوس نیوتون با قانون مکعب معکوس جایگزین خواهد شد و به بیان دیگر، عدد سه در ابعاد فضایی عددی ویژه است. یعنی دقیقا در فضای سه بعدی می‌توان به جستجوی حیات پرداخت.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مسدود کردن فرستندگان هرزنامه در Outlook.com

اغلب افرادي به سراغ Outlook.com مي روند که در آن واحد مي خواهند از چند حساب کاربري ايميل استفاده کنند و يا در يک مجموعه سازماني مانند اداره ها کار مي کنند. يکي از مشکلات چنين کاربراني هرزنامه ها يا اسپم ها ست. در ترفند امروز نحوه مسدود کردن چنين ايميل هايي را در برنامه اوت لوک شرح مي دهيم. براي اين کار ابتدا وارد حساب کاربري خود در Outlook شويد و سپس روي چرخ دنده اي که بالا سمت راست صفحه قرار دارد، کليک کنيد. حال در منوي پديدار شده More mail settings را انتخاب و در صفحه بعد و از قسمت Preventing junk email گزينه Safe and blocked senders را انتخاب کنيد. اکنون بايد از ميان 3 گزينه موجود، Block senders را برگزينيد. حال در کادري که زير عبارت Blocked email address or domain قرار گرفته است، آدرس پست الکترونيکي که قصد مسدود کردن آن را داريد، وارد کنيد و در آخر Add to list را بزنيد. همچنين مي توانيد در کادر مذکور آدرس يک وب سايت را وارد کنيد تا ديگر ايميلي از آن وب سايت براي شما ارسال نشود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آيا رايانه شما به بدافزار آلوده شده است؟

چگونه مي‌توان دريافت که رايانه به بدافزار آلوده نيست؟ اين سوال را بايد اين گونه تغيير دارد که چگونه مي‌توان به حضور بدافزارها در رايانه پي برد؟

بدافزارها بسته به انواع آن‌ها، نشانه‌هايي دارند که با تشخيص آن‌ها مي‌توان به حضورشان پي برد. البته گاهي اين نشانه‌‌ها، از خرابي‌هاي سيستم‌عامل ناشي مي‌شوند؛ ولي به‌طور کلي به عنوان نشانه حضور بدافزارها تلقي مي‌شوند. رايانه‌اي که اين نشانه‌ها به علت حضور بدافزار در آن‌ نمايان شود، رايانه‌اي بسيار نا امن است؛ چرا که معمولي‌ترين آنتي‌ويروس‌ها نيز مي‌توانند بدافزارهايي با اين نشانه‌ها را شناسايي و نابود کنند.اولين نشانه مرسوم بدافزارها در سيستم‌عامل ويندوز، غيرفعال شدن Task Manager ،Registery Editor و System Configurations است که همچنان حتي در ويندوز 8 نيز اتفاق مي‌افتند. دسته بزرگي از بدافزارها اين ابزارهاي سيستم‌عامل را از کار مي‌اندازند تا کاربر نتواند به‌طور دستي آن‌ها را از روال مقيم بودن در حافظه خارج کند.دومين نشانه غيرفعال شدن امکان نمايش فايل‌هاي پنهان است. اختفا يکي از علايق مشترک بدافزارهاست. بنابراين غير قابل مشاهده مي‌شوند و امکان Show Hidden Files and Folders سيستم‌عامل ويندوز را از کار مي‌اندازند.

کند کار کردن سيستم‌عامل به علت وارد شدن پردازش اضافي به پردازنده، يکي از نشانه‌هاي بسيار عمومي بدافزارهاست. اين نشانه را مي‌توان به تب شبيه دانست. اگر سيستم‌عامل در حال اجراي نرم‌افزارهاي مقيم سنگين نباشد، شرايط محيطي رايانه بيش از اندازه گرم نباشد و بدون علت پردازنده بيشتر از انتظار کار کند، مي‌توان به حضور بدافزار در رايانه پي برد. البته استفاده از ابزار Task Manager و يا نرم‌افزارهاي کمکي مانند Process Explorer در جهت شناسايي علت واقعي اين گونه کندي‌ها، تاثير به سزايي ايفا مي‌کنند.نمايش مکرر پيغام‌هاي خطا يکي از نشانه‌هاي حضور بدافزار در رايانه است. از آن‌جايي که بيشتر بدافزارها به بخشي از سيستم‌عامل آسيب وارد مي‌کنند، باعث بروز خطاهايي در سيستم‌عامل مي‌شوند. اين خطاها در بيشتر اوقات پيش‌بيني نشده‌اند و سيستم‌عامل نيز توضيحات کاملي درباره اين که چرا خطا به وجود آمده است، ارائه نمي‌دهد.حضور فايل‌ Autorun.inf در تک‌تک درايوهاي رايانه، به معناي وجود بدافزار است. بسياري از بدافزارها، در درايوهاي مختلف يک نسخه کپي نگهداري مي‌کنند. هر بار که کاربر به يکي از اين درايوها وارد مي‌شود، باعث اجراي فايل Autorun شده و فايل نيز بدافزار را اجرا مي‌کند. در صورتي که بدافزار در رايانه مقيم باشد، اين اقدام کار خاصي انجام نمي‌دهد اما اگر با تعويض ويندوز و يا با استفاده از ‌آنتي‌ويروس، بدافزار مقيم شناسايي شده باشد، بدافزار دوباره اجرا مي‌شود. در صورتي که آنتي‌ويروس بتواند نسخه‌هاي کپي شده در درايوها را نيز شناسايي و نابود کند، وجود فايل Autorun.inf در مسير ريشه درايوها باعث ظاهر شدن پيغام خطا در هنگام وارد شدن به درايوها مي‌شود. در اين شرايط کاربر ديگر نمي‌تواند با دوبار کليک روي آيکن درايو وارد آن شود.Adwareها باعث باز شدن بي‌دليل مرورگر رايانه مي‌شوند. اين بدافزارها تبليغات پخش مي‌کنند. علاوه بر اين، اين دسته از بدافزارها مي‌توانند به مرورگر شما، نوارهاي ابزار تبليغاتي و يا جاسوس اضافه کنند. هر گاه که قادر به حذف يک نوار ابزار تبليغاتي از مرورگر خود نبوديد، احتمالا رايانه شما به يک بدافزار تبليغاتي آلوده است.نادرست عمل کردن لينک‌ها و دکمه‌هاي ميان‌بر در ويندوز، يکي از نشانه‌هاي حضور بدافزار در رايانه است. چند سال پيش و با گسترش بدافزار استاکس‌نت، يک آسيب‌پذيري جديد در ويندوز کشف شد. در اين آسيب‌پذيري، سيستم‌عامل به طريقي آسيب مي‌بيند که کليک روي هر دکمه ميان‌بر، باعث اجراي يک برنامه خاص مي‌شود. به عنوان نمونه برخي از اعضاي خانواده استاکس‌نت باعث باز شدن پي‌درپي برنامه Windows Movie Maker در سيستم‌عامل ويندوز مي‌شوند. اگر چه مايکروسافت خيلي سريع اين آسيب‌پذيري را رفع کرد و ويندوز 8 نيز به طور کلي از اين مشکل رنج نمي‌برد اما با متاسفانه هنوز هستند کاربراني که با استفاده از سيستم‌عامل‌هاي قديمي و ناديده گرفتن به‌روزرساني‌ها، از اين آسيب‌پذيري ضربه مي‌خورند. تبادل غيرعادي اطلاعات مانند دانلود و آپلود و اتصال به سايت‌هاي ناشناس، از نشانه‌هاي جدي وجود بدافزارهاست. با توجه به اين که بيشتر بدافزارها با جاسوسي، سرقت اطلاعات و به‌روز رساني دست مي‌زنند، در موارد بسياري با مديريت و توجه به اتصالات اينترنتي رايانه مي‌توان وجود آن‌ها را تشخيص داد. دست آخر بايد گفت که بسياري از بدافزارها، نشانه خاصي ندارند و اين آنتي‌ويروس توانمند و يا متخصص است که مي‌تواند آن را شناسايي کند. بهتر است کاربر با به‌روز رساني مرتب سيستم‌عامل، آنتي‌ويروس و فايروال مانع ورود بدافزار به رايانه خود شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اعداد مثلثی

۱، ۳، ۶، ۱۰، ۱۵، ۲۱ و … بنظر شما این اعداد چه ویژگی مشترکی دارند؟ به این شکل دقت. به اعداد موجود در این سری، اعداد مثلثی می گوییم.

۱ = ۱ 
۳= ۱+۲ 
۶= ۱+۲+۳ 
۱۰= ۱+۲+۳+۴ 
۱۵= ۱+۲+۳+۴+۵ 
۲۱= ۱+۲+۳+۴+۵+۶ 
. . .

اما شکل اول یک ایده جدید به ما می دهد که می توانیم این اعداد را همانند پاراگراف بالا نیز تفسیر کنیم. به بیان دیگر می توان گفت که هرعدد مثلثی تشکیل شده است از حاصل جمع یکسری از اعداد متولی طبیعی. به این معنی که اولین عدد مثلثی مساوی است با مجموع یک عدد از اعداد طبیعی، دومین معادل است با مجموع دو عدد از اعداد طبیعی، سومین معادل است با مجموع س عدد از اعداد طبیعی و … و بالاخره n امین عدد مثلثی معادل است با مجموع n عدد از اعداد طبیعی که اگر ریاضیات دبیرستان را هنوز فراموش نکرده باشید بخاطر خواهید آورد که مقدار این عدد معادل n(n+1)/2 خواهد بود. (یک تصاعد ساده حسابی)

Triangle Numbers
مجموع دو عدد مثلثی متوالی

اگر هر دو عدد پشت سرهم در سری اعداد مثلثی را با هم جمع کنیم حاصل جمع یک عدد مربع می شود. مثلا” ۱+۳=۴ یا ۳+۶=۹ یا ۶+۱۰=۱۶ .مطلب اخیر اغلب بصورت قضیه “مربع هر عدد طبیعی برابر است با مجموع دو عدد مثلثی متوالی” نیز مطرح می شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

شبکه‌هاي بدون سيم خانگي

در شرايط فعلي به طور معمول در بعضي از خانه‌ها بيشتر از يک رايانه وجود دارد و شايد سيستم‌هاي سخت‌افزاري ديگري هم مانند چاپگر وجود داشته باشد که به طور مشترک توسط ديگر سيستم‌هاي رايانه‌اي مورد استفاده قرار گيرد.در چنين شرايطي وجود يک شبکه خانگي ضروري به نظر مي‌رسد چون در اين شرايط سيستم‌هاي مختلف با استفاده از شبکه، به طور مثال قادر هستند که به صورت مشترک از اينترنت استفاده کنند يا فايل‌هاي مختلف را از سيستم‌هاي ديگر روي سيستم خود منتقل کنند.اکنون نرم‌افزاري را به شما معرفي خواهيم کرد که به کمک آن بتوانيد به آساني مديريت و کنترل شبکه بيسيم کوچک خود را به عهده بگيريد. اين نرم‌افزار Network Magic نام دارد و به شما کمک خواهد کرد تا با به کارگيري آن ديگر دردسر درگير شدن با پيچيدگي‌هاي يک شبکه را نداشته باشيد. به طور مثال با استفاده از امکاناتي که اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار مي‌دهد، مي‌توانيد از تنظيمات پيچيده و گسترده‌اي که در کانکشن‌هاي شبکه‌هاي بيسيم وجود دارد، رهايي پيدا کنيد و به آساني نيازهاي مربوط به شبکه خانگي خود را برطرف سازيد. يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار اين است که شما با نصب آن مي‌توانيد تمامي مشکلات مربوط به اشتراک‌گذاري فايل‌ها را برطرف ساخته و يک امنيت داخلي مناسب را براي شبکه خود برقرار سازيد. از ديگر ويژگي‌هاي Network Magic مي‌توان به اين مورد اشاره کرد که اين نرم‌افزار از انواع روترها پشتيباني مي‌کند. همچنين توانايي بسيار جالبي دارد که شما با استفاده از آن مي‌توانيد تمامي سيستم‌هاي موجود در شبکه را از نظر ميزان سرعت و کارايي در محيط شبکه آزمايش کنيد. همچنين اين نرم‌افزار قادر است گزارش کاملي را از نظر کارکرد روزانه سيستم‌ها در شبکه در اختيار شما قرار دهد و تا مشکلي رخ داد به کاربر سيستم گزارش دهد.همچنين خود اين نرم‌افزار داراي ابزاري است که شما با استفاده از آن مي‌توانيد سرعت اينترنت خود را هم بررسي کرده و ارتباطات اينترنتي خود را بهينه کنيد. محيط ظاهري و کاربري اين نرم‌افزار بسيار زيبا بوده و کار با آن بسيار آسان است.يکي از توانايي‌هاي جالب اين نرم‌افزار اين است که از زبان فارسي هم پشتيباني مي‌کند. Network Magic با تمامي سيستم‌هاي خانگي سازگار بوده و از سيستم‌هاي مک هم پشتيباني مي‌کند. اين نرم‌افزار شبکه داخلي شما را از نظر امنيت هم کنترل مي‌کند و محيطي را براي شما به وجود مي‌آورد که با خيالي آسوده در آن فايل‌هاي خود را به اشتراک بگذاريد. شايد براي شما هم جالب باشد که بدانيد با کمک امکاناتي که اين نرم‌افزار در اختيار شما قرار مي‌دهد مي‌توانيد به صورت لحظه به لحظه نمايش سيستم‌ها را در نقشه‌اي گرافيکي براي خود داشته باشيد. در شبکه بدون سيم خانگي خود مي‌توانيد دستگاه‌هايي مانند چاپگر يا اسکنر را به اشتراک گذاشته و تمامي تنظيمات آن به صورت خودکار انجام خواهد شد. علاوه بر اين موارد اين نرم‌افزار فايل‌هايي دارد که براي کنترل و مديريت يک شبکه شما را راهنمايي خواهد کرد. شما مي‌توانيد نسخه رايگان اين نرم‌افزار را از نشاني زیر دريافت کنيد و از آن استفاده کنيد.

http://network-magic.en.softonic.com

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ترفندهاي کليدي براي افزايش سرعت و بازدهي فايرفاکس

اکنون به ترفندهايي اشاره مي کنيم که مي توانيد با انجام آن ها مرورگر فايرفاکس خود را به بالاترين سرعت ممکن برسانيد.

نرم افزار Firefox Booster : در صورتي که از ويندوز استفاده مي کنيد، اولين کار نصب و اجراي Firefox Booster خواهد بود. اين نرم افزار کوچک، به اعماق فايرفاکس شما مي رود و مجموعه اي از تنظيمات را براي بهبود سرعت در آن تغيير خواهد داد؛ اين برنامه در تمام نسخه هاي فايرفاکس به خوبي عمل مي کندو به غيراز سوالي که اين برنامه در مورد سرعت اتصال شما خواهد پرسيد (کند، متوسط، سريع) ،تمام عمليات لازم را بدون نياز به نظارت و دخالت کاربر انجام خواهد داد. تعيين مناسب سرعت اينترنت از اين جهت اهميت دارد که بر همين اساس اين برنامه مقادير اصلاح شده را در تنظيمات وارد خواهد کرد.به گزارش zoomit ،از جمله تنظيماتي که اين نرم افزار آن ها را اصلاح مي کند، مي توان به تعداد کانکشن هاي برقرار شده توسط مرورگر در هر لحظه و نيز pipelineها اشاره کرد که بر اساس آن ها تعداد استريم هايي که براي دريافت محتوا استفاده خواهد شد، تعيين مي شود. اين تنظيمات تعداد درخواست ها و اتصال هاي برقرار شده توسط فايرفاکس به هنگام باز کردن يک وب سايت را مشخص خواهد کرد.در صورتي که از اينترنت پر سرعتي بهره مي بريد به طور مشخص تمايل خواهيد داشت که فايرفاکس هنگام بارگذاري وب سايت ها، از تعداد بيشتري کانکشن و pipeline استفاده کند تا بتوانيد تعداد محتواي بيشتري را به صورت هم زمان دريافت کنيد. برعکس، زماني که از يک اتصال کم سرعت استفاده مي کنيد بهتر است که براي اين تنظيمات مقادير کمتري را در نظر بگيريد چرا که در صورت بالا بودن اين تعداد، pipelineها به منظور دريافت محتواي بيشتر يکديگر را در تنگنا قرار خواهند داد و عملکرد کلي با نزول مواجه خواهد شد. تنظيمات پيش فرض فايرفاکس به گونه اي فراهم شده که براي تمام اتصالات به نحو مناسبي عمل کند؛ ولي در اين حالت بهترين عملکرد را تنها زماني مي توان داشت که از يک اتصال با سرعت متوسط بهره مند باشيد.Firefox Booster با تعدادي تنظيمات اضافه ارائه شده که به بهبود عملکرد مرورگر کمک خواهد کرد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

نمایش ريشه چهارم 2 روي محور

ابتدا پاره خط AB مساوي راديكال 2 و BC مساوي 1 را رسم مي كنيم.از نقطه B عمودي خارج مي كنيم.سپس وسط پاره خط AC را به كمك رسم عمود منصف پيدا كرده دايره به قطر AC رسم مي كنيم تا عمود خارج شده را درنقطه D قطع كند.مي دانيم زاويه D زاويه محاطي روبرو به كمان 180 درجه مي باشد،پس مثلث ADC قائم الزاويه مي باشد.همچنين مي دانيم كه ارتفاع واسطه هندسي بين قطعات ايجاد شده روي وتر است.پس مجذور DB برابر با راديكال 2 مي باشد و از آنجا DB برابر با ريشه چهارم 2 مي باشد. بنابراین به كمك پرگار  و پاره خط DB مي توان ريشه چهارم 2 را روي محور نشان داد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

معایب شبکه‌های وایرلس

به طور کلی پهنای باند مورد نیاز، توان، محل کاربر، مالک شبکه و نوع سرویس عواملی هستند که فراهم آورندگان سرویس را به سوی انتخاب تکنولوژی Wi-Fi یا Wimax سوق می‌دهند. وایرلس (Wireless) به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می‌شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می‌شود.

تکنولوژی وایرلس، را به سه رده عمده ثابت، قابل حمل و مادون قرمز تقسیم کرده‌اند. در دنیای امروز با افزایش جمعیت و رشد شهرها ضرورت برقراری ارتباط مفید و موثر بیش از پیش احساس می‌شود و همواره تغییر و تحول چشمگیری در این باره از سوی صاحبان صنعت ارتباطات در جهان صورت می گیرد.

مزیت استفاده از شبکه‌های وایرلس

در شبکه‌های بدون سیم هزینه‌ای صرف کابل کشی هم محور یا به هم تابیده شده و نیز فیبر نوری نمی شود. بلکه تنها از فرکانس رادیویی یا RF استفاده می‌شود. نکته دیگر اینکه شبکه‌های بدون سیم انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به شبکه‌های کابلی دارند و نیز وقت کمتری صرف احداث آن شده و نگهداری آن بسیار آسان و با صرفه است. اما مزیت اصلی شبکه‌های بی سیم قابلیت تحرک کاربران است.

مشکلات استفاده از شبکه‌های وایرلس

اگر شبکه‌های وایرلس بدون مشکل بودند، حتما تا به حال جانشین شبکه‌های کابلی شده و آنها را از دور رقابت خارج می کردند. ولی مانند هر پدیده ای دیگر، در برابر مزایایی که دارند، مشکلاتی نیز وجود دارد.یکی از مهمترین این مشکلات سرعت انتقال داده در این شبکه‌هاست. در متداول‌ترین شبکه‌های کابلی، نرخ ارسال اطلاعات 100Mbps است و البته شبکه‌هایی با سرعت 1000 Mbp Gigabit Ethernet نیز در بازار وجود دارند ولی به علت قیمت زیاد تجهیزات این شبکه ها از آنها در موارد خاص استفاده می شود. اما جدیدترین شبکه‌های وایرلس دارای سرعت 108 Mbps است. اندازه این سرعت تابع شرایط مختلفی از جمله امواج رادیویی مزاحم، وجود نقاط کور در شبکه محیط، توان فرستنده‌های وایرلس، تعداد کاربران شبکه و عدم استفاده از پروتکل‌های امنیتی در شبکه است. مساله دیگر امنیت در شبکه‌های وایرلس است. این شبکه‌ها خیلی آسان‌تر از شبکه‌های کابلی می توانند مورد دستبرد قرار بگیرند. استانداردهای جدید روشهای کدگذاری جدیدی معرفی می کنند تا امنیت این شبکه‌ها را بالا ببرند. اما روشهای کدگذاری سرعت انتقال را کاهش می‌دهد.بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از پایگاه مقالات علمی مدیریت برگفته شده است در شبکه‌های وایرلس برای انتقال اطلاعات از امواج رادیویی استفاده می‌شود. بنابراین این شبکه‌ها تمام مشکلات مربوط به استفاده از امواج رادیویی را نیز خواهند داشت.

تقسیم بندی سیستم‌های وایرلس

سیستم ثابت: از امواج رادیویی استفاده می‌کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاه‌های وایرلس، این سیستم‌ها از آنتن‌های ثابت استفاده می کنند و بطور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه‌های کابلی باشند و برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند. امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه‌ها می‌کاهند.

سیستم قابل حمل: دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یاد در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه‌های این سیستم عبارتند از: تلفن‌های همراه، نوت بوک‌ها، دستگاه‌های پیغام گیر و PDAها، این سیستم از مایکرویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می‌کند.

سیستم مادون قرمز: این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد. این سیستم معمولا در دستگاههای کنترل از راه دور، تشخیص دهنده‌های حرکت و دستگاههای بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود. با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم‌ها امکان اتصال کامپیوترهای نوت بوک و کامپیوترهای معمول به هم را نیز می‌دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

کشف يکي از قدرتمندترين سياهچاله هاي فضايي

در حالي که استفان هاوکينگ فيزيک دان مشهور به تازگي منکر وجود هر گونه سياهچاله در کائنات شده، ناسا تصاوير حيرت انگيزي از يک سياهچاله بسيار عظيم را منتشر کرده که آنقدر قدرتمند است که مانع شکل گيري هزاران ميليارد ستاره در اطراف خود مي شود. اين رويداد ديدني و جذاب در فاصله 3.9 ميليارد سال نوري از زمين و در خوشه کهکشاني RX J1532  روي داده است. در مرکز اين گاز يک خوشه کهکشاني وجود دارد که خانه اين سياهچاله محسوب مي شود. اندازه و عظمت کهکشان مرکز اين ابرهاي گازي، حدود هزار تريليون برابر خورشيد است. اين سياهچاله قدرتمندترين سياهچاله اي است که تاکنون ثبت شده است.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

یون فلوئور چگونه باعث سختی دندان ها می شود؟

اجزای معدنی یا قسمت سخت دندان ها و استخوان ها شامل دو ترکیب کلسیم دار است . کلسیم کربنات در شکل متبلور آن در دندان ها و استخوان ها حضور دارد که کانی شناسان به آن آراگونیت می گویند. و دومین ترکیب کلسیم دار که در دندان ها یافت می شود ، کلسیم هیدروکسی فسفات [Ca5(OH)(PO4)3] یا هیدروکسی اپاتیت است. این دو ترکیب به اسید حاصل از تجزیه ی غذا ها در دهان حساس هستند .و به دلیل بازی بودن خاصیت هیدروکسی اپاتیت ، این ماده به اسید ها حساس تر است. اگر در دوران تشکیل دندان غلظت یون فلوئورید کافی باشد به جای هیدروکسی اپاتیت ، فلوئورو اپاتیت [Ca2F(PO4)] به وجود می آید . هر دو اپتایت دارای یک ساختمان کلی هستند به طوری که از لحاظ کلی ساختمان دندان تغییر نمی کند . چون فلوئورو اپاتیت خاصیت بازی هیدروکسی اپاتیت را ندارد و به آسانی مورد حمله ی اسید ها قرار نمی گیرد، احتمال پوسیدگی دندان ها کمتر می شود. 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آزمون ریاضی

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اشعه ايکس

اشعه ايکس اشعه اي از نوع نور ولي نامرئي با طول موج بسيار کوتاه است که در بيستم ژانويه 1896 م توسط ويلهلم رونتگن، فيزيکدان آلماني کشف شد و چون ماهيت آن نامعلوم بود، آن را به نام حرف X که در رياضيات، علامت مقدار مجهول است خواندند. همچنين اين اشعه را به نام کاشف آن، رونتگن نيز ناميده اند. اين اشعه مانند نور معمولي، صفحه حساس عکاسي را متأثر و گازها را تجزيه مي کند و هادي و رساناي برق مي سازد. اگرچه اشعه ايکس ممکن است به بافت هاي زنده آسيب برساند و ايجاد سوختگي هاي شديد و خطرناک کند، با اين حال ارزش فوق العاده اي در معالجات راديوتراپي، تشخيص امراض از طريق رؤيت ساده راديوسکوپي و عکس برداري داخلي و راديوگرافي دارد. فيزيکدان ها، پرتوهاي ايکس را براي تجزيه ماهيت ساختماني بلورها به کار مي گيرند. همچنين از اين پرتوها، در صنعت به منظور بررسي و تحقيق وضع ساختماني قسمت هايي از فلز که بايد تحت شرايط سختي کار کند استفاده مي شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

رسم يك شش ضلعي منتظم

براي رسم يك شش ضلعي منتظم يك دايره مي‌كشيم و روي آن به وسيله پرگار كمان‌هايي كه وتر آن‌ها برابر شعاع دايره است پشت سر هم جدا مي‌كنيم؛ سپس نقاط حاصل را به هم وصل مي‌كنيم. اما روش ديگري را معرفی می کنیم. يك دايره رسم مي‌كنيم، قطر دايره (AB) را مي‌كشيم. از نقاط A و B دو دايره به شعاع‌هاي AB و BA مي‌زنيم و محل‌هاي تقاطع دو دايره را Cو D‌ مي‌ناميم. از C‌ به A و B وصل مي‌كنيم و نقاط تقاطع (پاره‌خط‌ ها و دايره) را K و M مي‌ناميم. اگر همين كار را در مورد نقطه D انجام دهيم نقاط N و L‌ به‌دست مي‌آيد و شش ضلعي AKMBNLمنتظم است.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مساله ۲۳۰۰ ساله

تصور کنید قرار است ثابت کنید تعداد نامتناهی زوج عدد اول وجود دارند که تفاضل آنها دو واحد است. به جای آن ثابت می‌کنید تعداد نامتناهی زوج عدد اول وجود دارد که تفاضل آنها کمتر از 70 میلیون رقم است. آیا فکر می‌کنید این شکستی مفتضحانه است و بهتر است درباره آن سکوت کنید؟ اگر این طور فکر می‌کنید چیزی از دنیای شگفت‌انگیز ریاضیات نمی‌دانید.اگر داستان آلیس در سرزمین عجایب را خوانده باشید حتما با لانه خرگوش آشنا هستید. آلیس، در یک عصر تابستانی خرگوشی را دنبال می‌کند و به دنبال او قدم به لانه اش می‌گذارد و بلافاصله جهانش تغییر می‌کند، هیچ‌چیز آن طوری نیست که به نظر می‌آمد باید باشد. در این دنیا اولویت‌ها و منطق‌ها و رفتارها تغییر می‌کند. آلیس همان آلیس است، اما با قدم نهادن در لانه خرگوش دیدش به جهان تغییر می‌کند و از دل آن است که می‌تواند جهان‌های جدیدی را نه تنها برای خود کشف کند که خوانندگان این داستان را به کشف دنیایی فراسوی روزمرگی راهنمایی کند.این لانه افسانه‌ای خرگوش فقط زاییده ذهن ریاضی‌دانی با نام مستعار لوییس کرول نیست که داستانی را هنگام قایق‌رانی برای شاگردش تعریف کرده است. در دنیای واقعی دروازه‌های زیادی وجود دارد که وقتی قدم به آن بگذارید دنیای متفاوتی در برابر چشمان شما شکل می‌گیرد؛ دنیایی که اگر بیش از اندازه به روزمرگی معتاد شده باشید به همان اندازه برایتان شگفت‌انگیز و معجزه‌آسا خواهد بود. ریاضیات یکی از این حفره‌های جادویی جهان است، دنیایی برآمده از منطق که تفسیرگر جهان ماست و رشد و پیشرفتش و فضا و ساختارش ساز و کار ویژه خود را دارد. وقتی به این دنیا وارد می‌شوید آن‌چه در ابتدای این متن خواندید دیگر شکست به شمار نمی‌رود بلکه موفقیتی تاریخی و یکی از مهم‌ترین کشف‌های ریاضیاتی معاصر بدل می‌شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

10 دستاورد علمي و فناورانه سال 2013

کنترل اجسام با امواج مغز

قابليت کنترل حرکت اجسام با امواج مغزي از راه دور شايد به نظر تخيلي بيايد اما محققان آن را به واقعيت تبديل کرده اند. پنج دانشجو با استفاده از امواج مغزي توانستند حرکت يک بالگرد را کنترل کنند. به گزارش ايسنا، اين دانشجويان که در خلاف جهت بالگرد قرار داشتند،  توانستند آن را با تصور حرکت دست چپ و راست يا هر دو دستان خود در جهت هاي مختلف هدايت کنند. پس از گذشت زمان و تمرين، اين محققان توانستند اين بالگرد را براي اجراي چند مانور از جمله گذر از ميان حلقه ها با تصويري از پرواز که روي نمايشگر نشان داده مي شد، کنترل کنند.

 ام آرآي قلب کودکان

محققان طي آزمايش هاي گسترده از روش جديد ام آرآيT1 روي بيماران استفاده کردند که دقيق تر، کاراتر و ايمن تر از روش هاي کنوني است و براي تشخيص بيماري قلبي در کودکان مورد استفاده قرار مي گيرد. پزشکان با اين روش مي توانند نارسايي قلبي در کودکان را زودتر و موثرتر از روش فراصوت تشخيص دهند. اين امر دستاورد بزرگي در حوزه پزشکي براي تشخيص زودهنگام بيماري  هاي قلبي کودکان محسوب مي شود.

 الکتروليز کارآمد(تجزيه آب دريا)

محققان مرکز شوراي پژوهش هاي عالي علوم الکترومواد استراليا از کاتاليزوري رونمايي کردند که آب اقيانوس را با استفاده از ميزان انرژي کمي تجزيه مي کند. اين کاتاليزور به شکل يک فيلم پلاستيکي منعطف است، در آب غوطه ور مي شود و از انرژي به دست آمده از نور براي اکسيد کردن آب دريا استفاده مي کند. برخلاف روش هاي کنوني که نيازمند مقادير عظيم انرژي براي اکسيداسيون آب است، اين روش تنها با استفاده از پنج ليتر آب دريا به توليد انرژي کافي براي تامين انرژي يک خانه و نيروي يک خودروي معمولي براي يک روز مي پردازد. اين روش کارآمد و موثر مي تواند تا ميزان زيادي هزينه سوخت هيدروژن را کاهش دهد و آن را به يک سوخت جايگزين رقابتي براي بنزين در آينده تبديل کند.

 ساخت باتري کوچک تر از دانه شن با عرضي کمتر از مو

گروهي از محققان دانشگاه توانستند يک باتري ليتيوم يون را بسازند که از دانه شن کوچکتر و از عرضي کمتر از موي انسان برخوردار است. اين موفقيت شگفت انگيز از طريق لايه بندي ظريف يک شبکه يک درميان از الکترودها به دست آمده است. پس از تکميل طراحي سه بعدي در رايانه، چاپگر از جوهر مايع خاص حاوي الکترودها که به سرعت در مواجهه با هوا سفت مي شود، استفاده مي کند. اين دستگاه به دليل داشتن اندازه کوچک مي تواند طيف وسيعي از کاربردها را دربربگيرد.

 اجزاي بدن مهندسي شده

گروهي از پزشکان با موفقيت توانستند اولين رگ خوني مهندسي شده را در يک بيمار زنده پيوند بزنند. اگرچه مهندسي زيستي به سرعت در حال پيشرفت است، اما اين اولين پيوند موفق اندام مصنوعي مهندسي شده محسوب مي شد. اين رگ که در بدن يک بيمار در مراحل پاياني بيماري کليوي پيوند زده شد، از سلول هاي اهدايي انساني ساخته شد که طي مراحلي به چارچوبي براي رگ اصلي تبديل شده بودند. با موفقيت اين پيوند، اين اطمينان ايجاد شد که حوزه نوظهور مهندسي زيستي از کاربردهاي زيادي براي جهان پزشکي برخوردار خواهد بود. پزشکان اميدوارند در آينده نزديک بتوانند رگ هايي براي بيماري قلبي بسازند يا حتي کل اندام بدن را بازسازي کنند.

 ذره اي با چهار کوارک

جست و جو براي توضيح تولد جهان پس از تاييد کشف ذره اي که از چهار کوارک برخوردار است، با شور مجددي روبه رو شد. کوارک، يک ذره بنيادي و بخش اساسي سازنده ماده است. اگرچه اين امر شايد براي فيزيکدانان از اهميت خاصي برخوردار نباشد، اما اين کشف مي تواند به نظريات جديد درباره چگونگي توليد ماده در ابتداي امر منجر شود. دانشمندان اين ذره جديد را (Zc(3900 ناميده اند و تصور مي کنند که اين ذره در اولين ثانيه هاي داغ پس از انفجار بزرگ توليد شده است.

 توليد سوخت از ميکروب

گروهي از محققان موفق به توليد الکتروسوخت هايي شدند که با استفاده از ميکروارگانيسم ها به جمع آوري انرژي خورشيد مي پردازد. اين ميکروب ها ايزوله شده و در باکتري هاي غيرفتوسنتزي زندگي مي کنند. آنها از الکترون هاي خاک به عنوان غذا استفاده و در زمان مواجهه با برق و دي اکسيدکربن، از انرژي اين الکترون ها براي توليد بوتانول استفاده مي کنند. بوتانول اکنون به دلايل متعدد به عنوان بهترين جايگزين براي اتانول و بنزين درنظر گرفته شده است.

 استفاده از نقره در آنتي بيوتيک ها

اگرچه از مدت ها پيش دانشمندان مي دانستند که نقره حاوي ويژگي هاي قوي ضدميکروبي است اما اخيرا دانشمندان دريافتند که ترکيب آنتي بيوتيک و نقره مي تواند 1000 برابر از تاثير بيشتري در کشتن باکتري ها برخوردار باشد.

 بينايي براي نابينايان

اولين نمونه پيش ساخت چشم بيونيکي توسط گروهي از طراحان استراليايي توليد شد. چشم بيونيکي با کاشت تراشه اي در جمجمه فرد و اتصال آن به يک دوربين ديجيتال در عينک کار مي کند. اگرچه اين عينک در حال حاضر تنها به ارائه طرح هاي کلي براي کاربر مي پردازد، اما اميد زيادي براي ارتقاي بيشتر آن در آينده وجود دارد.

 ايمني در برابر سرطان

يک قند چسبناک موسوم به «هيالورونان» در فضاي بين سلول هاي بدن موش کشف شد که به نظر مي رسد آنها را از نزديک شدن به هم و توليد تومور باز مي دارد. اين ماده مانند نگهبان عمل مي کند و باعث مهار تماس هاي اوليه مي شود که از تکثير سلول ها پس از رسيدن آنها به تراکم خاص جلوگيري مي کند. به نظر مي رسد که يک جهش دوگانه در دو آنزيمي که رشد هيالورونان را ارتقا مي دهد و از تجزيه آن جلوگيري مي کند.

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

به ویندوز 8.1 مهاجرت نکنید

مایکروسافت هشدار داده که آخرین مجموعه از وصله های به روزرسان امنیتی برای ویندوز XP را در 8 آوریل سال 2014 عرضه خواهد کرد.مایکروسافت به کاربران خانگی و حرفه ای ویندوز ایکس پی توصیه کرده تا به ویندوز 8.1 مهاجرت نکنند، زیرا رایانه های قدیمی با این سیستم عامل جدید سازگار نیست. به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، قرار است سیستم عامل ویندوز 8.1 با مدتی تاخیر در 18 اکتبر روانه بازار شود، اما مایکروسافت رسما اعلام کرده که ویندوز 8.1 برای نصب بر روی رایانه‌هایی که ویندوز XP یا ویستا بر روی آنها نصب شده مناسب نیستند. در حال حاضر پیشرفته ترین ویندوزی که کاربران ویندوز XPمی توانند به آن مهاجرت کنند ویندوز 7 است. ویندوز XP حدود 12 سال قبل روانه بازار شده و مدتهاست که مایکروسافت برای کاهش تعداد کاربران آن و وادار کردن افراد به مهاجرت به نسخه های جدیدتر ویندوز تلاش می کند، اما هنوز در این زمینه موفقیت کامل نداشته است. این شرکت هشدار داده که آخرین مجموعه از وصله های به روزرسان امنیتی برای ویندوز XP را در 8 آوریل سال 2014 عرضه خواهد کرد و از آن پس در برابر مشکلات و آسیب پذیری های این سیستم عامل هیچ مسئولیتی نخواهد داشت. برخی کاربران ویندوز XP نسبت به این سیاست مایکروسافت اعتراض کرده اند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چند چهره روی درخت می بینید؟ (تست هوش)

اگر بین ۰ تا ۵ تصویر صورت پیدا کردید – سبک مغز

اگر ۶ یا ۷ تصویر صورت پیدا کردید – کند ذهن

اگر ۸ یا ۹ تصویر صورت پیدا کردید – معمولی

اگر ۱۰ یا ۱۱ تصویر صورت پیدا کردید – خیلی خوب

اگر ۱۲ یا ۱۳ تصویر صورت پیدا کردید – نابغه

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

در فضا نمی توان گریه کرد!

در شرایط بی‌وزنی در فضا اشک مانند یک توپ بزرگ در اطراف کره چشم حلقه زده و به پایین سرازیر نمی شود.«کریس هدفیلد» فرمانده فعلی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ دست به اقدامات مختلفی از جمله آشپزی، شستن دست، گرفتن ناخن و مسواک زدن در شرایط بی وزنی در فضا کرده است، اما «گریه کردن» در گرانش صفر تنها کاری است که این فضانورد کانادایی قادر به انجام آن نیست.در جدیدترین فیلم ویدئویی ارسالی از ایستگاه فضایی، «هدفیلد» با ریختن آب بداخل چشم خود نشان داد که مایع بصورت یک ستون روی صورت باقی مانده و قطرات اشک در فضا هیچگاه سرازیر نمی شوند.«هدفیلد» تأکید می‌کند: اگر به گریه کردن ادامه بدهید، این ستون مایع بزرگ و بزرگ تر شده و به یک توپ آبی تبدیل خواهد شد که بینی و در نهایت تمام صورت شما را در بر می‌گیرد و باید از یک حوله برای خشک کردن اشک چشم از روی صورت و گردن استفاده کنید! فضانورد کانادایی در مجموعه فیلم های ویدئویی ارسالی از فضا نشان می دهد، ساده‌ترین کارهایی که انسان در زمین انجام می‌دهد، در شرایط بی‌وزنی فضا بسیار سخت‌ و در برخی موارد غیر قابل انجام است.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

وصیت نامه ی زیبا و جالب انشتین

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند. آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است. در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم. بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند. چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است. قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده چیزی به یاد ندارد. خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند. کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او را تصفیه می کند. استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید. هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود. آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا گلها بشکفند. اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند. گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید. عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید. اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند .

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

رياضي دان ها خوشبختر مي شوند!

پزشكان با بررسي حدود 17000 نفر در يك آزمايش در طول حدود 50 سال دريافته اند كه مهارت هاي رياضي و درك زبان قوي تر در كودكان در سنين 7 سالگي سبب موفقيت بيشتر آنها در زندگي مي شود.گفتني است، اين افراد انسان هاي خونسردتر و مهربان تر و  همينطور به لحاظ اقتصادي موفق تر بودند، همينطور در حفظ سلامتي خود كوشاتر بودند.پزشكان اميدوار هستند تا با استفاده از اين روش بتوانند تداخلات ژنتيكي بين دوقلوها را تشخيص دهند.پزشكان به والدين توصيه مي كنند تا به ويژه در سن 7 سالگي سعي كنند با مهرباني و تشويق و حمايت كودك خود را به درس خواندن و يادگيري بهتر رياضيات براي تكامل بهتر مغز او در بزرگسالي اقدام نمايند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

استفاده از هلیوم برای تولید هارد دیسک های 6 ترابایتی

از این پس علاوه بر سرد سازی آهنرباهای مغناطیسی ذره کوب بزرگ سرن، هلیوم کاربرد آشنا و عیجب دیگری هم پیدا کرده است: افزایش ظرفیت، کارایی و راندمان هارد دیسک ها. HGST فروش هارد دیسک های ۶ ترابایتی Ultrastar He6 را آغاز کرده است. در این مدل از هارد دیسک، پلاترهای گردان آن درون یک جایگاه سحر آمیز پر شده از هلیوم (به جای هوا) قرار گرفته اند.  به دلیل اینکه چگالی هلیوم یک هفتم هوا است، تلاطم به وجود آمده در اثر کار مداوم بخش های گردان دیسک و هدهایی که مرتبا روی آنها برای خواندن اطلاعات در حرکتند، کاهش خواهد یافت.و البته این به معنی مصرف کمتر انرژی و اتلاف کمتر گرما هم خواهد بود که در دیتاسنترها امری مهم و حیاتی محسوب می شود. به خصوص اینکه وسترن دیجیتال ادعا می کند با استفاده از هلیوم، میزان مصرف انرژی به ازای هر ترابایت تا ۴۹ درصد کاهش می یابد.با کاهش اغتشاش و تلاطم در کار درایو، امکان افزایش ظرفیت آن هم میسر می شود. زیرا با این شیوه می توان پلاترهای بیشتری را در اتاقک ۳.۵ اینچی هارد جای داد. هاردهای ۴ ترابایتی کنونی از ۵ پلاتر بهره می برند. اما درون Ultrastar He6، هفت پلاتر قرار گرفته و ظرفیت را به ۶ ترابایت رسانده است.البته در ماه های اخیر، هارد درایوها تحت فشار رقابتی شدیدی از سوی حافظه های فلش قرار داشته اند که سریعتر و بی صداتر هستند. اما برگ برنده هارد دیسک ها تا کنون هزینه کمتر به ازای هر گیگابایت بوده است.ایده هاردهای بر پایه هلیوم می تواند اساس طراحی های جدید وسترن دیجیتال باشد، تا با افزایش حجم و بهبود کارایی هارد دیسک ها مزیت رقابتی آنها را بالاتر ببرد. به گفته وسترن دیجیتال، هارد دیسک های Ultrastar He6 نسبت به درایوهای ۴ ترابایتی فعلی، ۲۳ درصد مصرف انرژی کمتری دارند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چرا رنگین کمان به صورت « کمان » دیده می شود؟

در روزگاران قدیم، کسانی مثل قطب الدین شیرازی در این باره تحقیق کرده بودند، اما اولین کسی که به طور جدی به این مسئله پرداخت رنه دکارت بود. دکارت با توجه به قوانین شکست همزمان ولی به طور جداگانه از اسنل ( بنیان گذار اصلی قوانین شکست و بازتاب ) به شرح رنگین کمان پرداخت و در سال 1637 نتایج خود را منتشر کرد.همانطور که می دانید قطرات آب در حال سقوط، کروی شکل هستند، اگر شما با چگونگی شکل گیری رنگین کمان آشنا باشید، متوجه خواهید شد که باید به بررسی نحوه برهم کنش پرتو نور سفید با یک قطره شفاف بپردازیم.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

افت تحصیلی دانش آموزان با حذف مردودی

وقتی شوروی در پروژه های فضایی از آمریکا پیشی گرفت آمریکایی ها در نظام آموزشی خود تجدید نظر کردند. امروز مدارس نشانگر فردای جامعه است و هر خطایی که امروز در آموزش و پرورش انجام دهیم تاثیرات منفی خود را چند سال بعد نشان خواهد داد. نگاهی به نتایج کنکور ، امتحانات نهایی و نشستن پای صحبت معلمان و اساتید دانشگاه کافی است تا متوجه افت تحصیلی دانش آموزان نسیت به ده سال گذشته شوید و این افت برای فردای جامعه خطرناک است.تصمیمات چند سال اخیر را مرور می کنیم:

۱-حذف امتحانات نهایی پایه پنجم ابتدایی و سوم راهنمایی

۲- کیفی شدن نمرات ابتدایی

۳- حذف مردودی از اول دبیرستان

۴- قانون نانوشته حذف مردودی از ابتدایی و راهنمایی

این موارد کافی بود تا تنبل پروری شروع شود و در آموزش و پرورش در برابر مردود شدن و نمره نگرفتن دانش آموزان پشت معلم را خالی کرد و دانش آموزان ضعیف را بدون در نظر گرفتن میزان سواد به کلاس های بالا سوق داد و البته برای این موضوع دو دلیل مطرح می کرد:

۱- دیپلم تاثیری در سرنوشت دانش آموز ندارد پس در دادن این مدرک سخت گیری نکنیم.

۲- دانش آموزان مردودی بار مالی برای دولت دارند.

۳- نباید دانش آموزان را عقده ای کرد.

ولی با قبول کردن دانش آموزان بدون در نظر گرفتن سطح علمی مشکلات زیر پدیدار شد:

۱- بدون گذراندن دروس پیش نیاز امکان یادگیری دروس بالاتر نیست لذا دانش آموزان نمی توانند مقاطع بالاتر را نیز بگذرانند

۲- مردودی یک نوع تنبیه بود که حذف آن ترس مثبت را از دانش آموزان متوسط و ضعیف گرفت و انگیزه را کاهش داد.

۳- انگیزه معلمان وقتی می بینند دانش آموز چه درس را یاد بگیرد وچه یاد نگیرد بالا می رود کم شد.

۴- به دانش آموز القا شد که می توان بدون تلاش نتیجه گرفت و لذا این تصور برای فردای جامعه نیز خطرناک است.

نکته:

اگر مردودی به نظام آموزش و پرورش بازگردد و از دانش آموزی که مردود می شود برای تحصیل مجدد وجهی دریافت شود شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چه زماني بايد باتري لپ تاپ را تعويض کنيم؟

بسياري از کاربراني که با لپ تاپ کار مي کنند، ناگهان متوجه وجود مشکل در باتري دستگاه شان مي شوند، در حالي که مي توان پيش ازاتمام باتري،اقدامات صحيح را انجام دهيد.ويندوز به طور طبيعي کاربر را از ظرفيت باتري دستگاه آگاه نمي کند. هنگامي که عمر باتري به پايان رسيد، کاربر متوجه مي شود که ظرفيت باتري به اندازه گذشته نيست. براي مثال اگر 3 ماه قبل مي توانست 4 ساعت با باتري کار کند، اکنون اين ميزان به 30 دقيقه کاهش يافته است.به هر حال، هنگامي که ويندوز تشخيص دهد که ظرفيت باتري، به کمترين ميزان ممکن رسيده است، به صورت خودکار به کاربر هشدارهاي لازم را خواهد داد. پس هيچ وقت هشدارهاي سيستم عامل را دست کم نگيريد.مشاهده اين هشدار چندان هم سخت نيست، زيرا از آن به بعد، يک ضربدر قرمز رنگ در قسمت پايين نوار وظيفه و روي باتري نمايش داده مي شود. درست مانند زماني که دستگاه باتري ندارد و مستقيم با استفاده از جريان مستقيم برق مشغول به کار است. به گزارش zoomit ،پس از کليک روي اين ضربدر قرمز، ويندوز به شما اطلاع مي دهد که متاسفانه وقت آن رسيده است که باتري لپ تاپ را تعويض کنيد. توجه کنيد که اين هشدار روي ويندوز از نسخه 7 به بعد وجود داردوکاربراني که از ويندوزهاي XP و ويستا استفاده مي کنند، نمي توانند اين هشدار را مشاهده کنند.اگر کنجکاويد بدانيد ظرفيت باتري لپ تاپ تان تا چه اندازه کاهش يافته است، مي توانيد از نرم افزار BatteryInfoView استفاده کنيد. ظرفيت باتري ها به دلايل گوناگون کاهش مي يابد. مواردي از جمله دما، ميزان استفاده و طول عمر باتري بر کاهش ظرفيت آن تاثير مستقيم دارد. اما نکته اي که حائز اهميت است اين است که تمام باتري ها داراي عمر مخصوص است بدان معني که حتي اگر يک ثانيه هم از آن ها استفاده نکنيد باز هم مجبور خواهيد شد پس از گذشت مدت زمان معيني يک باتري جديد خريداري کنيد. نکته ديگر درباره استفاده از باتري اين است که چنانچه مدت زمان زيادي را صرف کار با لپ تاپ مي کنيد و به منبع مستقيم برق دسترسي داريد، بهتر است باتري را از دستگاه خارج کنيد. زيرا گرماي حاصل از لپ تاپ يکي از دلايل مهم در کاهش طول عمر باتري است.از خريد باتري هاي غير استاندارد و غير رسمي تنها به دليل ارزان بودن، خودداري کنيد.قبل از خريد باتري، حتما نام، مدل و شماره سريال لپ تاپ خود را همراه داشته باشيد تا باتري استاندارد مخصوص دستگاه خود را تهيه کنيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ماه چند ساله است؟

ماه، بزرگ‌‎ترین قمر زمین هر سال به اندازه 38 میلی‌متر از زمین دورتر می‎شود.اگر این نرخ را ثابت درنظر بگیریم، بدان معنی است که ماه 1.5 میلیارد سال پیش از زمین جدا شده بود؛ اما در ماه سنگ‎هایی 4.5 میلیارد ساله وجود دارد! سن 1.5 میلیارد ساله ماه از تقسیم فاصله 384هزار کیلومتری ماه-زمین بر سرعت دور شدن ماه از زمین (38 میلی‏متر بر سال) بدست می‏آید؛ در حالی‏که عمر قدیمی‏ترین سنگ‎های روی ماه به 4.5 میلیارد سال می‏رسد.این تناقض عجیب از دهه 1970/1350 تاکنون وجود داشت، تااینکه دانشمندان موفق شدند اثبات کنند که سرعت دورشدن ماه در سالیان دور بسیار کمتر از امروز بوده است. این بدان معنی است که عمر ماه 4 میلیارد و 500 میلیون سال است.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چگونه فلش مموری ویروسی را پاک کنیم؟

اتصال یک فلش مموری آلوده برروی رایانه، تبلت، انواع LCDها، لپ‌تاپ و یا حتی ضبط خودروی سواری شما می‌تواند در زمانی کوتاه سیستم‌تان را با مشکلات متعدد و گاه جدی مواجه کند. به همین دلیل آشنایی با شیوه های پاکسازی فلش از ویروس‌ها می تواند اهمیت بسیار داشته باشد.گاهی با قرار دادن فلش مموری در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن برروی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغام‌هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید. در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس برروی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

- MyComputer را باز می کنیم.

- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم.

- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک می‌زنیم و تیک Hide protected operating file system را بر

می‌داریم.

- برروی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم.

- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان هستند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می‌کنیم . حال به راحتی می توان از فایلهای فلش مموری استفاده کرد. همچنین در راستای محافظت فلش‌ مموری و جلوگیری از سوختن آن لازم است هنگام اتصال آن به رایانه گزینه safely remove فراموش نشود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اینشتين و راننده اش

اینشتين براي رفتن به سخنراني ها و تدريس در دانشگاه از راننده مورد اطمينان خود كمك مي گرفت. راننده وي نه تنها ماشين او را هدايت مي كرد بلكه هميشه در طول سخنراني ها در ميان شنوندگان حضور داشت بطوريكه به مباحث اینشتين تسلط پيدا كرده بود! يك روز اینشتين در حالي كه در راه دانشگاه بود با صداي بلند گفت كه خيلي احساس خستگي مي كند!راننده اش پيشنهاد داد كه آنها جايشان را عوض كنند و او جاي اینشتين سخنراني كند چرا كه اینشتين تنها در يك دانشگاه استاد بود و در دانشگاهي كه سخنراني داشت كسي او را نمي شناخت و طبعا نمي توانستند او را از راننده اصلي تشخيص دهند. اینشتين قبول كرد، اما در مورد اينكه اگر پس از سخنراني سوالات سختي از وي بپرسند او چه مي كند، كمي ترديد داشت.به هر حال سخنراني راننده به نحوي عالي انجام شد ولي تصور اینشتين درست از آب درامد.دانشجويان در پايان سخنراني شروع به مطرح كردن سوالات خود كردند. در اين حين راننده باهوش گفت: سوالات به قدري ساده هستند كه حتي راننده من نيز مي تواند به آنها پاسخ دهد. سپس اینشتين از ميان حضار برخواست و به راحتي به سوالات پاسخ داد به حدي كه باعث شگفتي حضار شد!

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

پاک کردن فهرست فايل هاي باز شده در آفيس 2013

در صورتي که از آفيس روي سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنيد، حتما ديده ايد که فهرستي از آخرين فايل هاي آفيس باز شده توسط شما در سيستم، در قسمت Recent نمايش داده مي شود. اين فهرست حتي با کليک روي منوي File نيز قابل مشاهده است. اگر به هر دليلي تمايل نداريد، اين فهرست ذخيره و نمايش داده شود ابتدا نرم افزار مورد نظر خود در مجموعه آفيس را اجرا کنيد (به عنوان مثال Word 2013). سپس روي منوي File کليک و Options را انتخاب کنيد. اکنون در پنجره باز شده از قسمت سمت چپ روي گزينه Advanced کليک و سپس در محدوده Display، گزينه Show this number of Recent Documents را روي 0 تنظيم کنيد. اکنون براي ثبت تنظيمات روي دکمه OK کليک کنيد تا فهرست فايل هاي باز شده اخير از برنامه مورد نظر، ديگر نمايش داده نشود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

نا امن‌ترین مرورگر جهان

مرورگرهای اینترنت مجرای ارتباط شما با جهان مجازی‌اند و اگر حفره‌های امنیتی موجود در آنها را نشناسید و اقدامات لازم برای برطرف شدن آنها را انجام ندهید، به سادگی حریم خصوصی خود را در دسترس نفوذگران اینترنتی قرار خواهید داد.بسیاری از کاربران اینترنت اطلاعات قابل توجهی درباره روش‌های نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری ندارند و معمولا به این نکته توجه نمی‌کنند که آسیب‌پذیری‌های امنیتی موجود در نرم‌افزارهای مختلف نصب‌شده روی سیستم، تا چه اندازه آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد و شرایط را برای رخنه هکرها و سارقان اطلاعات فراهم می‌کند.مرورگرهای اینترنت از جمله برنامه‌هایی هستند که وجود آسیب‌پذیری امنیتی (Bug) در آنها، کل سیستم را به شدت در معرض خطر نفوذ هکرها قرار می‌دهد و به همین خاطر رعایت برخی ملاحظات برای کاهش احتمال سرقت اطلاعات ضروری است. کاربران اینترنت باید بدانند که توجه به آسیب‌پذیری‌های امنیتی مرورگرها یک ضرورت است.یافته‌های پژوهشی مختلف نشان می‌دهند که هر یک از مرورگرهای رایج در دنیای اینترنت به نوعی آسیب‌پذیر است و این یعنی یک هکر از هر نقطه‌ی دنیا می‌تواند به آن سیستم (در زمانی که آنلاین است) حمله کند، کنترل آن را در دست بگیرد و به همه اطلاعات دسترسی پیدا کند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد